בחירות קטנות שיקרבו אותך יותר לאורח חיים בר קיימא

תוכן עניינים

כיום לא ניתן עוד להתעלם מהעובדה הזו: אם אנו רוצים להבטיח שכדור הארץ עוד יאפשר חיים עבור הדורות הבאים, השינוי חייב להתחיל כבר היום. כיום, קצב הייצור, הצריכה וסילוק הפסולת שלנו אינו מאפשר למשאבי כדור הארץ להתחדש ובסופו של דבר, נמצא את עצמנו מתמודדים עם סביבה שלא יכולה עוד לתחזק את קיומה.

כל פעולה שלנו בחיי היום יום משפיעה על המערכות האקולוגיות שמקיימות אותנו – מהאוכל שאנו אוכלים ועד הרכב שאנחנו נוהגים בו. אם כולנו נחליט לבחור אחרת, ההשפעות יכולות להיות משמעותיות. זה ממש לא אומר שכולנו חייבים לתזונה מבוססת על ירקות בלבד ולהתחיל ללכת ברגל לכל מקום. עם זאת, יש כמה החלטות שאם נחליט לקבל, נתחיל לנוע בכיוון הנכון.

לצמצם את צריכת האנרגיה בבית

מעל למחצית מפליטות הפחמן הדו חמצני מגיעות כיום מייצור אנרגיה. לכן, כל צעד שנוכל כדי לצמצם את החשמל שאנו צורכים יכול לעשות שינוי משמעותי. ישנן מספר דרכים פשוטות מאוד בהן נוכל לחסוך באנרגיה בבית.

  • לנתק מהחשמל מכשירים שאינם בשימוש
  • בידוד איכותי בבית יאפשר לך לחסוך בשימוש בחימום
  • לעשות שימוש במכשירי חשמל המציעים דירוג אנרגטי גבוה
  • להימנע מגופי חימום מבוססי סליל כמו תנורי ספירלה. רדיאטורים ומזגנים הם פתרונות חימום יעילים וחסכוניים בהרבה
  • לתלות בגדים בחוץ במקום להשתמש במייבש

לצמצם את צריכת הבשר

ייצור הבשר הוא גורם משמעותי נוסף המשפיע באופן רחב היקף על שינויי האקלים ולזיהום קרקעות ומים. ככל שצריכת הבשר תפחת, כך יידרשו פחות שטחים פתוחים לגידול בעלי חיים והשלכת פסולת בהיקפים אדירים. מחקרים רבים מראים כי מעבר לתזונה צמחית הוא בעל השפעה חיובית יותר על כדור הארץ מאשר שימוש בפאנל סולארי.

להוציא את המוצרים החד פעמיים מהחיים

מוצרים חד-פעמיים, במיוחד פלסטיק, נוטים להגיע למזבלה ולאוקיינוס, ולגרום לפגיעה בחיות הבר ובסביבה. בקבוקי הפלסטיק שאנו משליכים היום יתכלו רק לאחר 300 שנה. כך, בצעד אחד של חוסר תשומת לב, אנו תורמים לזיהום הסביבתי באופן ארוך טווח ורחב היקף. כיום זמינים המון פתרונות נוחים לשימוש חוזר. מבקבוקי שתייה רב פעמיים ועד לקשיות במבוק, שקיות סיליקון רב פעמיות ופטנטים רבים אחרים, מעולם לא היה פשוט כל כך להימנע מחד פעמי.

לחסוך במים

מקורות המים הנקיים שלנו הולכים ומצטמצמים. ישנם כמה צעדים פשוטים שיאפשרו לך לצמצם משמעותית  את צריכת המים הביתית.

  • התקנת חסכמים על הברזים
  • השקיית עציצים ורחיצת מכוניות בשעות אחר הצוהריים בלבד
  • כשממתינים עד שהמים יתחממו במקלחת, ניתן לאסוף את המים הקרים בדלי ולהשתמש בהם להשקיה
  • ניתן להציע לוועד הבית להתקין בבניין מערכת מים אפורים שתאפשר שימוש חוזר במים

לצמצם נסיעות מיותרות

לאלו מאיתנו שגרים במרכזי הערים יש לא מעט אפשרויות תחבורה. במקום לבזבז זמן יקר על חיפוש חניה ולפלוט גזי חממה מיותרים, ניתן לקפוץ על אוטובוס או רכבת וליהנות מחיסכון משמעותי. גם הליכה ונסיעה באופניים הן אמצעי התניידות ירוקים ועל הדרך, יתרמו לכושר ולבריאות שלך. גם אם נדרש לך רכב פרטי במהלך חיי היום יום, מומלץ לרכוש רכב היברידי ששיעור הפליטות המזהמות שלו נמוך בהרבה.

להכין ערמת קומפוסט

ניתן להתארגן עם כל השכנים ולהתחיל להשליך את כל שאריות האוכל בערמת קומפוסט קהילתית. את הדשן האורגני שתייצרו יחד, תוכלו לנצל לגידול גינת ירק שתאפשר לכל הדיירים ליהנות מתוצרת ירקות טרייה ממש ליד הבית.

בין אם אנו חיים בכפר או בעיר, בבניין דירות או בבית פרטי, השינויים הקטנים הללו יסייעו לך להתאים את עצמך למציאות המשתנה ולא פחות חשוב – לשמש דוגמא לאחרים.

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות אחרונות באתר
מאמרים נוספים שאולי תאהבו